perjantai 26. helmikuuta 2010

Itchy or stitchy?



Kyse onkin uudesta piikkimatostani kutsutaan myös fakiirimatoksi. Meistä ei tullut ystäviä, valitettavasti. Ehkä yritämme myöhemmin uudelleen kuitenkin.

Piikkimaton ideanahan on, että maatessasi sillä, piikit stimuloivat akupisteitä ja näinollen vapauttavat endorfiineja, oksitosiineja ja muita elimistön omia hormoneja, jotka aiheuttavat rentouden ja hyvän olon.

Minä + piikkimatto:

Makasin sillä ensimmäistä kertaa pari päivää sitten. Alkuun tuntemukset oli hieman epämiellyttävät, mutta sissinä sitä kestetään suomalaisella sisulla, koska ohjeissa sanotaan, että ensimmäiset 2-3 minuuttia ovat infernaalista tuskaa.

Nooh.. Onhan tässä synnytettykin kaksi kertaa..

Tosiaan! Muutaman minuutin jälkeen pistely alkoikin tuntua ihan kivalta, selkään levisi lämmin tunne, onpa mukavaa.
Makasin siinä 10 minuuttia, seuraavat 10 minuuttia.

Note to myself: Muista ensi kerralla, että uutta kokeillessa aloitetaan aina vähällä!

Piikkimatolta noustessani, katsoin muuten samalla yhtä lemppariohjelmaani tv:stä, olo olikin rentoutunut, hieman utuinen.


Jon and Kate plus ei8ht












Laittaessani lapsia nukkumaan, rentous kuitenkin katosi. Selkä pamahti jumiin. Ensin konttasin ja ryömin pitkin eteistä keittiöön, että sain relaksantit auttamaan tilannetta. Koska relaksantteja ei kuitenkaan ollut tarvittu hetkeen, elimistöni ei niitä muistanut ja näin ollen pian konttasin ja kuolasin pitkin seiniä.

Oikein miellyttävä kokemus :D
Sama toistui lähes identtisenä myös kaksi seuraavaa iltaa. Nyt luovutan!

Toisaalta houkuttaisi kokeilla mattoa vaikka rullattuna tyynyn tapaan:

(kuva lainattu)





Toimiko piikkimatto sinulla?

Marja: laita osoitteesi elli_g@yahoo.com postitan dvd:n, onneksi olkoon :)

6 kommenttia:

  1. Ohoh mikä kokemus! Mietin pitkään kokeilenko piikkimattoa kun tilaisuus saada sellainen tarjoutui -jätin kuitenkin kokeilematta. Jostain syystä en innostu.

    VastaaPoista
  2. Anttis: kannattaahan sitä kokeilla, jos vaikka itselle sopisikin..

    Minä sain tuon piikkimaton lehden mukana tilaajalahjaksi, en välttämättä olisi ostanut ja tällä kertaa hyvä niin :)

    VastaaPoista
  3. No huh, mikä kokemus. Itse olen käyttänyt ko. mattoa jo pidemmän aikaan. Olen siinä makoillut varmaan tunninkin verran kerrallaan. Mulla on selässä todettu aikoinaan pullistumiakin, ja muutenkin heikko alue. Mutta tuosta piikkimatosta tosiaan olen pitänyt, käytän erityisesti liikunnan jälkeiseen palautumiseen

    VastaaPoista
  4. Anonyymi: Piikkimatot jakavat kyllä mielipiteet vakaasti kahtia, onneksi suurin osa kuitenkin puoltaa tämän terveysvaikutuksia. Oletko muuten itse kokeillut tyynyn tapaan?

    VastaaPoista
  5. Hei!
    En ole tyynyt tapaan kokeillut, mulla vähän vaikeuksia pysyä paikallaan, ja sen ajan mitä olen malttanut pysyä, olen käyttänyt mattoa alaselkään ja pakara seudulle. Siellä mulla tosiaan ongelmallisin alue. Kiva blogi sinulla muuten, vasta löysin ja tykästyin :)

    VastaaPoista
  6. Anonyymi: kiva, että viihdyit ja tervetuloa vastakin viihtymään :)
    Meinaan kokeilla tuota vinkkiäsi, että vaan osaan selkään laittaisin sen. Varaan kuitenkin kaappiin ennen kokeilua pientä helpotusta, vain mahdollista vastaiskua varten..

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥