maanantai 3. toukokuuta 2010

Just do it!

Urheilu ja liikunta on minulle todella tärkeitä. Näin ei ole aina ollut.. Nyt pian kaksi vuotta ole liikkunut säännöllisesti, koska sekä Muru, että yksi parhaista ystävistäni antoivat kimmokkeen siihen.
Aikaisemmin vierastin kuntokeskuksia. Ja ryhmäliikuntatunteja, yök! Minusta nämä paikat olivat pullistelijoita varten, ihmisiä, jotka olivat jo hyvässä kunnossa ja halusivat ainoastaan näyttäytyä muille, esitellä itseään ja taitojaan.
Myöhemmin olen ymmärtänyt, että asia ei ole näin. Ei ainakaan omassa kuntokeskuksessani. Omistajat ja ohjaajat ovat tavallisia ihmisiä. Kuntoilijat käyvät siellä ihan kuntoillakseen. Toki jokaisessa meissä asuu ihan pieni narsisti, joka nauttii saamastaan ihailusta. Hyvä- ja huonokuntoiset ovat tasa-arvoisia, samoin lihavat ja laihat. Mahtavaa!
Omat lempi ryhmäliikuntatunnit ovat Step, Crossing, BodyCombat, BodyPump, sekä BodyAttack. Lisäksi rakastan lenkkeilyä tai ihan oikeastaan mitä tahansa, joka saa liikkumaan. Kuntosali on myös hyvä vaihtoehto, varsinkin epäsosiaalisena päivänä :)




Kendi on muuten huippua juoksumusiikkia, sopii myös hyvin crossaamiseen! Juuri sopiva bpm.
Viime viikon askelsaldoksi tuli kokonaisuudessaan 99 131. Katsotaan pistetäänkö tällä viikolla paremmaksi.
Haastan kaikki lukijani liikkumaan tällä viikolla. Laittakaanhan kommentteja, miten aiotte toteuttaa. Myös pallopelit lasten kanssa lasketaan. Ihan kaikki :)

6 kommenttia:

  1. Mä osallistun toki :) Tosin kurkku on kipeä ja nenä tukossa.. luultavasti tällä kertaa kyse on jokakeväisestä allergiasta (puhkesi mulle muutama vuosi sitten, plääh) joten sinänsä ei estä liikkumista. Joten osallistun seuraavalla agendalla: ma bodypump ja combat, ti juoksu, ke combat, to juoksu, pe juoksu tai pump, la juoksu, su juoksu :)) Tai sitten kuntosalille, kun kerran luvataan kunnon vesisateita...

    Mulla myös oli aina aiemmin sellainen fiilis, että saleilla käydään vaan näyttäytymässä ja esittelemässä hyvinmuodostuneita lihaksiaan... mutta onneksi olen löytänyt salit, joissa näin ei ole - vaan joissa nimenomaan käy normaaleja, tavallisia ihmisiä, lihavia ja laihoja, nuoria ja vanhoja :) Silti mulla itselläni meinaa tehdä nyt taas tiukkaa mennä jumpille kun olen lihonut muutaman kilon =/ Huomaan miettiväni, että laihdutan ensin juoksemalla muutaman kilon ja vasta sitten kehtaan mennä salille. Aivan tyhmä ajatus! mutta minkäs sitä pääkopalleen voi...

    Terkkuja sinne ja liikunnallista viikkoa!!

    VastaaPoista
  2. mä osallistun kanssa liikunnalliseen viikkoon. Ohjelmassa on ainakin sählyä, jumppaa ja lenkkeilyä. Ja sit ku poika paranee niin ulkopelejä.

    VastaaPoista
  3. Marja: Sinun agenda ainakin vaikuttaa siltä, että olet perusliikkuja! No, olihan se tietysti juoksuharrastuksesta jo aistittavissa :)
    Kokeilepa tuota Kendin biisiä lenkin aikana, lupaan, että tulee hyvä tahti!

    Lattenainen: Sähly olisi kivaa! Itse olen vain niin neiti, että pelkään kynsieni puolesta noissa "konfliktilajeissa" :) Pikaista paranemista teille!

    VastaaPoista
  4. Kyllä tuommoisessa kivan näköisessä paikassa voisi piipahtaakin liikkumassa :)

    Liikuntakalenterissa on tälle viikolle suunnitelmissa vaunulenkkien lisäksi BodyBalance sekä crossing-tunti. En ole käynyt crossaamassa varmaankaan vuoteen, joten eiköhän ole taas aika korkata se tunti!

    Ja ehkäpä muutama kalori tulee poltettua pihatalkoissa haravointihommissa!

    VastaaPoista
  5. Lare: Sinulla onkin etulyöntiasema :)

    Mukavaa crossausta, muista aloittaa easysta!

    VastaaPoista
  6. Osallistun pienellä vaatimattomalla panoksellani, vaikka vasta nyt luen tätä =) Vajaa tunti futisleikkistä yhteiskerralla, puolitoista liikuntaleikkikoulua, tunti uintia (lasten kanssa - eli lillumista altaassa koululaisia väistellen). Jos sitä vaikka ehtis vielä itsekin altaaseen? Oli suunnitelmissa mennä huomenna suunnistamaan koko porukalla, mutta menee vähän extremeksi jos tolla kelillä yrittää.. ;)

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥