keskiviikko 12. toukokuuta 2010

Perfect life

Leivoimme eilen illalla tenavien kanssa muffinsseja. Nopsteri kaatoi aineksia kulhoon ja Tirppana sekoitti. Kyllästyttyään siirtyivät väijymään batmania televisiosta ja äiti jatkoi puuhaa.
Kun muffinssit olivat uunissa, pyysin Nopsterin katsomaan, miten hienosti ne kohosivat vuoassa ja kehuin häntä, kuinka hyvin hän oli ainekset mitannut. Pieni poika katsoi minua, otti kasvoni käsiensä väliin, muiskautti märän pusun ja tuumasi: "kiitos äiti, kun neuvoit minua" ♥
Cappucino-minttusuklaa muffinsit
Lime-valkosuklaa-sitruunarahka muffinsit
Tiedättekö muuten, mitä tapahtuu, kun fanaattinen leipoja ja ruuanlaittaja hamstraa itselleen reseptejä? Löysin korkeasta kaapistani kolme hyllyllistä (no on minulla vielä pienikin kaappi näille...) erilaisia reseptejä ja ohjekirjoja. Nopeasti yhden pinon läpikäytyäni sain käsiini viisi erilaista muffinireseptiä ja nämä olivat vasta lehtileikkeitä... APUA! Miten arkistoitte reseptinne?

6 kommenttia:

  1. Nam :P Viitsisitkö kirjata tänne tuon lime-valkosuklaa-sitruuna muffinssien ohjeen.. kuulostaa niin ihanan keväisen raikkaalta :)

    Mitä tulee reseptien arkistoimiseen niin voi apua... keittiön laatikossa lojuvat sikinsokin, pääsääntöisesti sentään keittokirjojen välissä :) Tosin mulla ei kauheasti reseptejä edes ole kun en kokkaa ollenkaan ja leivonkin tooooosi vähän.

    Aurinkoista (meinasin toivottaa viikonloppua kun tuntuu niin perjantailta :) ) helatorstaita ja loppuviikkoa!!

    VastaaPoista
  2. Ihanan kommentin sait pikku-apurilta =) lasten kanssa leipominen on kyllä ihanaa!

    Mulla on resepteistä kokeillut ja hyväksi havaitut leikelty pariin reseptivihkoon - loput lojuvat epämääräisessä kasassa hyllyllä.. (onneksi vasta yksi hyllyllinen). Oon yrittänyt ajatella, etten turhaan hirveästi lehtiä säästä, kun netistä löydän kyllä sit aina jonkun reseptin kun haluan uutta kokeilla.

    VastaaPoista
  3. ihana mitä tuo pikkumies sulle sanoi <3 :)
    mulla on sellanen iso perus ruutuvihko johon oon nitonu, teippaillu ja kirjotellu kaikemmaailman reseptit, on siä välissäki niitä irtolehtisiä mutta hyvin säilyy siinä, tosin mulla ei oo niitä kolmea hyllyllistä.. hmm, oisko joku mappi tai sellanen kenkälaatikko johon sais esim aakkoskamman? :)

    VastaaPoista
  4. Marja:

    kaivan sinulle kätköistäni tuon reseptin tänne :)
    Kiitos samoin sinne mukavaa vapaata ja toivotaan, että lämpö pysyy täällä suomen päällä pitkään, eikä karkaa!

    annukka:
    Noita reseptivihkojakin lojuu _muutama_ siellä kaapissa :) nooh.. mihinkäs sitä tiikeri raidoistaan..
    pitäisi varmaan alkaa skräpätä näillekin omaansa, kuvien kanssa. Hei, siinäpä vasta idea!
    Netistä haen myös reseptejä, mutta ikäväkseni moni hyväksi havaittu on aina jostain syystä kadonnut bittiavaruuteen, joten olen varmistanut tämänkin tulostamalla reseptejä :)
    Säästän myös pahat reseptit, joihin kirjoitan sen olleen pahaa :D ettei vaan vahingossa tule uudelleen vastaan..

    VastaaPoista
  5. mine:

    mä luulen tämänkin kommentin jälkeen, kun huomasin tuumivani, että noin minulla onkin jo.. että ongelmana taitaa olla reseptien paljous. voi juma!

    VastaaPoista
  6. Alkuperäinen resepti:

    Cupcakes 10-12 kpl

    2 munaa
    1 prk valion maustettua rahkaa
    1 dl voita
    3 dl vehnäjauhoja
    2 tl leivinjauhetta

    Kuorrutus:

    1 prk valion maustettua rahkaa
    ½ tomusokeria

    175c noin 20 min

    Oma variointi:

    käytin valkosuklaa-limerahkaa taikinaan ja raastoin vielä puolikkaan sitruunan kuoren mukaan. jaoin ensin puolet taikinasta vuokiin ja sydämeksi muffinseihin laitoin pirkan vaniljarahkaa ja nostelin loput taikinasta vielä päälle. tuli todella meheviä, suosittelen vähän muuttelemaan aina reseptejä sopimaan omaan makuun ;)

    kirjoitin muuten tämän saman reseptin jo eilen, mutta katosi johonkin bittiavaruuteen, voitte vaan kuvitella :)

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥