tiistai 18. toukokuuta 2010

Puhuu kuolleiden kanssa

Minua on ihan pienestä asti kiehtonut kaikki yliluonnollinen. Kirjastosta lainattu Noidan käsikirja (tms) sai niskakarvat pystyyn ja aiheutti unettomia öitä. Vanhempien kirjahyllystä löytynyt Tiedon rajamailla luettiin vaatekomerossa, koska siellä nyt vaan sattui tuntumaan turvalliselta.
Ala-asteella jännitimme yhdessä tyttöjen kanssa ullakolla, spiritismi-laudan kanssa, että liikkuuko se lasi ja taistelimme siitä, että ihan varmasti joku sitä liikutti. Myös kaikki alan elokuvat on nähty, sekä tv-sarjat tulleet tutuiksi.
Äitini ja mummini ovat aina puhuneet etiäisistä, että tietää etukäteen jonkun tapahtuvan. Tai tuntee, että jokin on hullusti. Sano sitä nyt sitten vaikka toiselta nimeltä äidin vaistoksi. Toisaalta kyse ei ole aina omista lapsista, vaan vaikkapa tutusta ihmisestä. Näitä taitaa vaan vissiin olla jokaisessa suvussa ja juttuja mahtuu koolmetoista tusinaan.. Itsekin olen pitänyt höpönä..
Kerran tiesin voittavani lotossa. Aamusta asti oli todella vahva tunne, että on pakko lotota, koska tulen voittamaan. Tunne ei jättänyt minua rauhaan, vaan muistutti joka välissä itsestään. Päätin siis lotota. Ja sitten unohdin koko homman. Kaupassa maksettuani ostokset, muistin taas.. Manasin puoliääneen, että pitää jonottaa taas, mutta myyjä sanoikin, että hän voi tuonne toiselle kassalle ottaa. Illalla laitoin lapsia nukkumaan ja telkkari oli auki. En edes enää muistanut koko arvontaa. Kirjoitin äkkiä numerot ylös, tämäkin oli kohtaloa! Ja kun tarkastin viking lottoni, voittohan siellä oli. Tosin pienin mahdollinen, mutta voitto silti! Olin oikeassa!
Meillä on myös tapahtunut jänniä ja outoja asioita, kiinnostaisiko kuulla?

4 kommenttia:

  1. Kerro ihmeessä!
    Mä oon saanut kans kerran "etiäisen" näin unta että mun pikkuveli ajo kevarilla kolarin ja ihan samaan aikaan kun heräsin unesta se oli sen kolarin ajanut ja meni 20min kun äiti soitti keskellä yötä että veikkaa viedään piipaa autolla sairaalaan, se oli pelottavaa!

    VastaaPoista
  2. mine: hui! onneksi itselleni ei ole koskaan tullut mitään tuollaista. voisi olla kyllä kamala olo sen jälkeen.. :/

    VastaaPoista
  3. Mä muuten muistan ton spiritismi-ullakko-jutun =)
    Meillä taas suvussa vaarilla ollut omituisia ennaltanäkemisjuttuja, joita en ole pystynyt järjellä selittämään. Ihme homma, että sellaisiakin tapahtuu..

    VastaaPoista
  4. annukka: tosiaan! tämähän oli teidän vintillä!

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥