maanantai 30. toukokuuta 2011

Jos

 Jos minulla olisi aikaa,
nousisin aurinkoisina päivinä yhtäaikaa auringon kanssa.
Olenhan aamuihminen.
Jos minulla olisi aikaa, 
sadepäivinä pötköttelisin.
Lukisin.
Pelaisin lasten kanssa lautapelejä, 
katsoisin höpsöjä ohjelmia.
Jos minulla olisi aikaa,
antaisin lasten aamuisin nukkua.
En kiskoisi ylös taas uuteen arkiseen päivään.
 Jos minulla olisi aikaa,
sotkisin fillarilla pitkin peltojen viertä.
Poimisin nokkoset nuorina ja herkuttelisin.
Jos minulla olisi aikaa,
heivaisin kaupan leivät takaisin hyllyyn ja syötäisiin
lasten kanssa yhdessä leivottua.
Retkeiltäisiin enemmän,
sillä siitähän ne tykkää.
Niin paljon on näkemättä,
tutustumatta,
ihastelematta.
 Jos minulla olisi aikaa,
joskus seisoisin vain paikallani.
Kuuntelisin hiljaisuutta, 
nauttisin olemisen kepeydestä.
Jos minulla olisi aikaa,
kuopsuttaisin pihaa ja leikkaisin nurmikkoa.
Onhan se yksi kesäisimmistä tuoksuista,
vastaleikattu nurmikko siis.
Jos minulla olisi aikaa,
unohtaisin kellon.
No en kokonaan.
Nukkuisin päiväunet ja joisin kahvit.
Aika vaan kuluu liian nopeasti.

3 kommenttia:

  1. Niinpä. Mitenhän sitä osaisi ottaa aikaa oikeille asioille kiireen sijaan?

    VastaaPoista
  2. Toivon sydämeni pohjasta, että voisit vielä jonakin päivänä toteuttaa nämä haaveesi. Minä toteutan omaani ja olisi kiva jos voisit liittyä seuraan. Ensi kesänä retkeillään porukalla, eikös niin? ;)

    VastaaPoista
  3. annukka:

    vaikka kuinka yrittäisi tulee aina arjen realiteetit vastaan.. kunhan vaan jaksaa yrittää ja muistaa priorisoida, saan ehkä noista osan elämääni ♥

    kuningatarkuluttaja:

    kiitos :) eikös se niin ole, että be carefull what you're wishing for, it might just happen!

    *blogger ei näköjään anna kirjautua taaskaan kommentoimaan..*

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥