tiistai 18. lokakuuta 2011

Asiasta kukkaruukkuun

Joskus, kun oikein yrittää, saattaa saada asioita myös aikaiseksi.
Sain vihdoin haettua ruukkuun lisää multaa, sekä koristekatetta.
Koska avaruudellinen hahmoituskykyni kilpailee samassa luokassa tällä hetkellä kuntoni kanssa, katetta ostetaan lähipäivinä lisää. 
Siis kuinka vaikeaa voi olla tarpeen arviointi?!
Päädyin Kekkilän helmenvalkoiseen ruukkukatteeseen ja täytyy myöntää, että nappi valinta.

Katteen pitäisi auttaa myös pitämään tietynlainen kosteus mullassa, joten kasteluväli pitenee.
Tosin noin isossa ruukussa kasteluväli on onneksi sen verran pidempi, että kasvi saattaa pysyä hengissä myös minun hoivissani.
Altakastelu on kokeiltu, ei toivottua tulosta.
Kovin tekee mieli lisääkin kasveja, esimerkiksi puksipuu kelpaisi, tai joku muu yhtä "vähään tyytyvä"
Jos jollain on tosi hyviä vinkkejä siihen, miten kasvit saisi pysymään hengissä, saa ehdottomasti jakaa!
Myös helpoista kasveista otetaan vinkkejä vastaan.

ps. kuvien ottaja on yhtä tärähtänyt, kuin ottamansa kuvat.
pahoittelen.

2 kommenttia:

  1. Oon joskus miettinyt pitäisikö meidänkin kukkamultia päälystää jollain tollaisella niin näyttäisi vähän kivemmalta. Minulla tosin on altakasteluruukut lähes kaikissa, ja tapan helposti kaiken, mitä tarvitsee kastella useammin kuin kerran kuussa. Oon onnistunut ottamaan lähes kymmenen kaktustakin hengiltä, joskin yksi niistä teki itsemurhan. Ihme kyllä siemenestä kasvatettu appelsiinipuu, jota ensimmäiset pari vuotta piti kastella lähes päivittäin, on nyt jo puolitoistametrinen ja voi oikein hyvin.

    VastaaPoista
  2. Lotta:

    Täytyy myöntää, että olen tyytyväinen. Tuli jotenkin viimeistelty lopputulos :) Noin isoon ruukkuun tarvitsi tosiaan kaksi pakettia, mutta jos yksikin riittää, niin lopputulos ei kyllä ollut kallis. Vitosella sai yhden paketin Terrasta :)

    Mielettömän kasvatustyön olet tehnyt! Mä olen myös haaveillut appelsiini- tai muusta sitruspuusta, mutta haastavina ja hemmetin kalleina kasveina on jääneet kauppaan :)

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥