torstai 22. joulukuuta 2011

Karjalanpiirakat ja vääntöä

Minulla on kai aina vähän kaikenlaista kaapeissa, kun näitä "sattui-nyt-olemaan-kaikki" leivonnaisia vaan kertyy.. Eilinen riisipuuro, josta lasten, lähinnä miss neljäveen kanssa käytiin vääntöä, sai uuden elämän.
Jauhoja ja vettä lisäksi. 

Tässä muuten ohje maailman helpoimpaan riisipuuroon, jonka voi laittaa uuniin vaikkapa ulkoilun ajaksi, nauttia punaisten poskien kera:

1 litra maitoa
1½-2dl puuroriisiä
suolaa
voita

Kaikki sekaisin uuninkestävään vuokaan, uuni 150-175 c (riippuen tehoista) ja reilu tunti.
Ota uunista ulos ja anna vetäytyä vielä 10-15 minuuttia.

Sitten vielä päivän kevennykseksi luvassa vääntöä. Uskomatonta, mikä sisupussi meillä asuu.
Ottaa kaiken kylmän rauhallisesti ja seisoo sanojensa takana..
(kertaakaan ei ole valittanut päätöksestään tai pyytänyt mitään)

Ä (äiti): syöhän ruokasi reippaasti, muuten ei tule jälkiruokaa.
T (tirppa): en mä haluakaan jälkiruokaa

Ä: syöhän iltapala (lue puuro) reippaasti tai menet suoraan nukkumaan.
T: mä haluankin mennä suoraan nukkumaan.

Ä: laita kumisaappaat, muuten kastuu jalat.
T: mä haluankin, että ne kastuu

Ä: koitapa käyttäytyä tai perutaan namipäivä.
T: en mä haluakaan namia.

Ä: ole kiltti tai joulupukki ei tuo lahjoja.
T: en mä haluakaan lahjoja.

Niin... i rest my case.

1 kommentti:

  1. Voi toi taistelu kuullostaa niin tutulta. Ennen meillä toimi uhkailu ja kiristys mutta nykyään tulee samantapasia vastauksia kun teillä. "En mä haluakkaan namia, en mä haluukkaan ajaa pyörällä, mä oikeestaan haluunki istua jäähyllä..."

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥