tiistai 26. kesäkuuta 2012

Maitobaarin oheistuotteet

Imetyksen suosijana ja vankkana puolestapuhujana olen jo kehunut mm. polarn o pyretin ja boobin imetyspaitoja niiden kätevän imetysluukun vuoksi.

Myllymuksujen sivuilla jälleen surffallessani, törmäsin heidän valmistamiinsa imetyspaitoihin, joissa samanmoinen luukku toistuu myös.

Malleja on aina topeista, pitkähihaisiin sekä tunikoihin ja jopa yöpaitoihin.
Samalla jäin pohtimaan liivinsuojuksia. Itselläni ne on pakolliset päivin ja öin, lisäksi vaihtopari on oltava jatkuvasti saatavilla.

Olen käyttänyt aikalailla kaikki marketin valikoimista löytyvät kertakäyttöiset läpi, eikä minulla ole niistä oikeastaan mitään erikoista sanottavaa.

Pakollinen juttu. Joidenkin merkkien välillä on hienoisia eroavaisuuksia, toiset taas taitavat tulla samasta tehtaasta vain eri paketissa.

Mutta entä jos hommaisi kestosuojia? Tietysti roskaaminen vähenisi ja nämä ovat kyllä niin pieniä, että menevät samassa koneessa muun pyykin kanssa. Mutta kuinka monet pitäisi olla?

Onko lukijoissani tällaisiin kestoihin perehtyneitä? Olisi kiva kuulla kokemuksia!

Allergia- ja astmaliiton myöntämä allergiatunnus houkuttelisi myös..
Ja vielä jos näistä valmiista malleista ei löydy omaa silmää miellyttävää, niin tilaustyöt on huippu vaihtoehto!

(sisältää mainoslinkin)

5 kommenttia:

  1. Oi, kestot olivat minun muistojeni mukaan paljon miellyttävämpiä käyttää. Suosittelen lämpimästi :) En tarkalleen muista miten monta paria suojia oli, ei varmaan hirveän monta, koska pyykkiä kuitenkin tuli pestyä usein. Niitä on myös näppärä tehdä itse, jos siltä tuntuu. Ja sitten kun maidontulo tasaantui, eikä suojille ollut enää nimensämukaista käyttöä, hyödynsin niitä pieninä pesulappuina :)

    VastaaPoista
  2. Mä olen kaikkien kolmen muksun kanssa käyttänyt pelkästään kestoliivinsuojia, kun ei niissa paperisissa riitä imuteho ja sitä jätettä nyt tulee isossa perheessä ihan tarpeeksi muutenkin. :/

    Mulla on käytössä noita Myllymuksujen suojia coolmax-sisäpinnalla, se on (mun mielestä) kaikista mukavimman tuntuinen ihoa vasten. Myllymuksun suojien lisäksi mulla on Royalkestojen suojia, joissa on sisäpintana bambu ja Tiris-Kamarin suojia (saa Huutiksen kautta), joissa on kans coolmax-sisäpintana. Yökäytössä mulla on vähän isompia tsi-suojia (tee-se-itse), joissa on ylimääräinen imukerros ja sisäpintana lämpimän tuntuinen ja pintakuiva ohut fleece.

    Bambuhan on muuten imumateriaalina antibakteerinen ja toisaalta nämä kestoliivinsuojat ei tartu tisseihin, niin kuin ne paperiset, joten mukavat ja hygieeniset nämä kyllä on.

    Täytyy vaan muistaa, että nämä kestosuojat (kuten kestovaipat ja kestositeetkin) täytyy pestä sellaisella pesuaineella, jossa on alle 5% saippuaa (esim. Erisan), koska liika saippua tukkii niitä imukerroksia ja toisaalta pesussa ei saa käyttää huuhteluainetta, koska sekin vähentää imutehoa ja pilaa PUL-kankaan kosteudenpitävyyden. 60-asteessa siis pesen nämä ja heitän koneeseen samassa pesupussissa liivien kanssa. :)

    VastaaPoista
  3. Minä käytin kestoliivinsuojia ja olin kyllä tyytyväinen. Mulla oli käytössä 7 paria, jotka riittivät hyvin, sillä mulla ei vuotanut rinnat paljon. Muutama pari meni päivässä ja pesin ne normipyykin seassa. Ne olivat myös paljon ohkaisempia kuin kertakäyttösuojat, joten eivät pömpöttäneet paidan alla. Eivätkä tarttuneet kiinni :) Suosittelen!

    VastaaPoista
  4. En ole perehtynyt noihin imetyspaitoihin ennemmin, mutta nyt pisti kyllä kiinnostamaan. Pitääpä etsiä josko itsellenikin löytyisi joku kiva paita :)

    Kestoliivinsuojuksia kyllä käytän ja suosittelen. Eivät ole niin hautovat kuin kertakäyttöiset ja arka ihokin pysyy terveempänä! Itselläni on 5 kpl valkoisia suojuksia ja muutama kivalla kuosilla. Niillä nyt ainakin pärjää. Suojukset on helppo pestä vaikka käsin ja kuivuvat nopeasti kun ovat niin pienet.

    VastaaPoista
  5. Anonyymi:

    Onpa innovatiivista, kiitos vinkistä :)

    Keltaisen Huvilan Rouva:

    Kiitos infoiskusta, tämä oli tarpeellinen!
    Sinuun voi aina luottaa näissä jutuissa <3

    Saska:

    Eli 5-7 paria voisi olla hyvä, kiitti :)

    Marika:

    Kurkkaapa ihmeessä, varmasti löytyy, viimeistään tilauksesta ;)

    Varmaan noissa liivinsuojissa valkoinen on se monikäyttöisin väri.

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥