tiistai 26. maaliskuuta 2013

Lipittäjä.

























Olen oikea makuvesien suurkuluttaja. Novellen omppu + magnesium on ihan lempparia ja pirkan appelsiini tulee hyvänä kakkosena.

Koska pullojen (ja veden) roudaaminen kaupasta on vähän turhauttavaa, olin iloinen löytäessäni pitkään etsimäni makutiivisteen. Kyseessä on puhtaasti aromi, joka on rinnastettavissa vichyyn. Ei turhia kaloreita, mutta makua löytyy.

Ilmojen lämmetessä alkaa taas kroppa vaatimaan uudella tapaa nesteitä ja ihokin valmistautuu kevääseen. Vettä tulisikin juoda päivässä useampi litra ja kofeiinipitoisten juomien juojilla vielä enemmän. Yhtä kuppia kahvia vasten pitäisi juoda pari lasia vettä.

Onko siellä muita litkujen lipittäjiä?

10 kommenttia:

  1. mä juon ihan hanavettä, nuo kuitenkin tuhoaa hampaita :D

    VastaaPoista
  2. Jessika:

    Se on kyllä parempi :) hiilihappo ei sovi hampaille, eikä kaikkien vatsallekaan, mutta mä en itse vaan jotenkin osaa ottaa sitä vettä hanasta lasiin. Pitäiskin laittaa vaikka jääkaappiin, jos toimisi paremmin!

    VastaaPoista
  3. Itse olen sortunut samaan... tosin en edes tarvitse sitä makua, jo hapot riittävät...

    Soda Stream oli hankittava kun ei enää jaksanut kantaa vettä kauppakassissa :)

    VastaaPoista
  4. Mä muuten kysyn hammaslääkäriltäni tuosta hiilihaposta ja se sanoi, että ei vaikuta hampaisiin mikäli on pelkkää hapotettua vettä.

    Mulla on Soda Stream kovassa käytössä. Olen ihan totaalisen koukussa. :D Ja ihan ilman makuja menee

    VastaaPoista
  5. Voi että pitäiskö hankkia kesäksi tuo kone, olen ostanut sitä lidlin kuplavettä tykätään Siitä miehen kanssa ja on vähän edukkaampaa kun novellet ym.

    VastaaPoista
  6. Viivu:

    Vallan kätevä laite, jos sen pitää pöydällä :)

    Johanna:

    Ahaa! Minäkin luulin, että juuri tuo happo (tietysti niiden sokerien tms lisäksi) olisi huono hampaille. Hyvä tietää :)
    Pelkkänä vissynä on myös hyvää!

    Hanna:

    Tykkään niistä lidlin vesistä kanssa :) Se omppu on suosikki. Isäni luona on aina sitä, mikä on isossa sinisessä pullossa, sekin on hyvää.

    Tämä kyllä maksaa käytössä itsensä takaisin ja tietysti sitten ipanoiden kanssa, kun toivovat limua. Sodastreamilla on sellaisia lapsille sopivia tiivisteitä, esim cokis on ilman kofeiinia jne.

    VastaaPoista
  7. Meiltä löytyy samainen laite ja tuleehan sitä vettä lipiteltyä päivän mittaan useampi pullollinen. :)Happo sinällään ei ole hampaille haitallista, mutta monestihan siinä hampaiden pinnalla on ruuan, sokerin ym. jäänteitä ja ne yhdessä tuhoavat kyllä kiillettä. Mutta xylitolpastillin kun nakkaa silloin tällöin suuhun niin toivon että lipittely ei olisi ihan niin haitallista.
    Noihin maku-uutteisiin en ole tutustunut vaan maustan veden tarvittaessa lirauksella mehua. Hyvää niinkin :)

    VastaaPoista
  8. Me hommattiin kanssa sodatsream, koska kaupasta tuli kannettua liikaa happojuomia. Täytyykin tuota makua kokeilla! :)

    VastaaPoista
  9. Mä olen myös ihan rakastunut näihin aromeihin! Nytkin lasissa mansikka-limeä :D
    Ihana ja suloinen blogi!

    VastaaPoista
  10. Janica:

    Suosittelen kokeilemaan noita :)

    Mona´s:

    mm... kuulostaapa hyvältä! myös se granaattiomena houkuttelee! kiitos :)

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥