torstai 30. toukokuuta 2013

Versus.
























Ihon värini on perusvaalea suomalainen. Talvisin kuin talouspaperi, valkoinen ja kananlihalla. Eikä oikeastaan erota, kumpi on kumpi: minä vai lumihanki. Tavallaan ihan kiva juttu olla sellainen kuulaan valkea lumikki, muttakun kevät tulee olisi myös mukava saada päivetystä helposti.

En kuitenkaan pala, en myöskään oikein rusketu. Ja jos rusketun, väri poistuu viimeistään viikon päästä. Juuri tämän vuoksi (ja ilmojen kanssa..) kävin viime kesänä pariin otteeseen suihkurusketuksessa. Lopputulos on kuitenkin sama.

Nyt tänä vuonna tilasin dermolta näitä arskapilsuja ja päätin kokeilla. Yksi levy on jo napsittu, mutta ainakaan toistaiseksi en huomaa eroa. Toisaalta en nyt ihan hirveästi ole ulkona viettänyt aikaakaan. Onko jollain kokemuksia tällaisista napsuista? Entäs porkkanarusketus? Jos mennä rouskuttaa pari päivässä, niin onko sillä muita kuin terveysvaikutuksia?

7 kommenttia:

  1. Tää olikin ajankohtainen asia mulle! Mä aloin juuri tällä viikolla juomaan porkkanamehua, sillä lienee vähän samaa (sivu)vaikutusta kuin pillereillä tai porkkanoilla sellaisenaan. MUTTA mä aloin juoda sitä, kun mulle suositeltiin sitä piristävänä, energiaa tuovana juttuna. Kun on viime aikoina ollut niin tiskirättiolo niin ajattelinpa kokeilla. :) Isohko lasillinen aamiaisen jälkeen (ei tyhjään vatsaan eikä iltapäivällä), noilla mennää, katsotaan tulisko virtaa lisää! :)

    t. Miken äiti

    VastaaPoista
  2. Miken äiti:

    Tuore porkkanamehu onkin hyvää, nyt oikein harmittaa että myin mehulinkoni kirpulla :) Mitä mehua juot? Ne lasipullot, olisiko bioteekki (?) on kuulemma hyviä..

    Kiitos vinkistä, energiaakin kyllä kaivataan tänään!

    VastaaPoista
  3. ^ Mä ostin ihan mitä Prismasta löytyi, näköjään jotain Biotta-merkkistä. Kunhan muistan käydä jossain luontaistuotekaupassa, niin ostan sieltä isompia pulloja, ja luomua tietty. :)

    PS. Mä en ole vielä ihan vakuuttunut että tykkään porkkanamehun mausta, pyrin nielemään sen niin etten maista mitään :D. Kaipa siihen tottuu... Sitä ei kai kuitenkaan voi maustaa tabascolla, sellerinvarrella (ja vodkalla) kuten tomaattimehua... ;)

    VastaaPoista
  4. Hei. Mä en kans ikinä rusketu ja nyt oon koko talven rouskuttanu porkkanaa ja tsadaa mä oon ruskea kun mikä, Tää on jotain yli ihanaa ja käsittämätöntä kuinka porkkana voi näin vaikuttaa. Siis suosittelen porkkanaa kaikille��
    -mimi-

    VastaaPoista
  5. Joo, mä kans joskus aikoja sitten söin ihan luontaistuotekaupasta saatavia porkkanapillereitä. Aloitin joskus maaliskuun alussa. Iho tuli hieman kellertäväksi, mutta kun aurinko alkoi paistaa niin rusketusta tuli hyvin. Nykyisin en kestä enää auringossa oloa, joten olen kesät talvet kalkkilaivan kapteeni. Ei se mua haittaa. Kokeile tuota, helppo juttu. T. Kalvakka -m- :)

    VastaaPoista
  6. Miken äiti:

    No biottahan se oli, muistin väärin! Joskus olen sitä gefiluksen appelsiini-porkkanaa juonut, mutta se maistuu toden totta ihan kiljulle :) Tai oikeammin haisee.

    Toi tomaattimehu maustettuna on kyllä herkkua :D

    mimi:

    Ei muutakuin rouskis vaan sitten. Onneksi porkkana on myös hyvää :)

    -m-:

    Nämä on siis just sellaisia vastaavia, toivotaan että toimii :)

    VastaaPoista
  7. Juu toimii, kun syöt niitä enemmän "kun lääkäri määrää":) Niin minäkin tein ja auttoi. -m-

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥