sunnuntai 28. heinäkuuta 2013

Treeniviikko 17.


Treeniviikko 17 on mennyt paremmin kuin loistavasti!

Maanantaina oli salilla jalkatreeni ja nyt ensimmäistä kertaa lisäsin painoja. Jalat meni niin tukkoon, ettette uskokaan. Kävelin ihan kuin olisi ollut jotain housussa :) 

Tiistaina oli vuorossa selkä/hauis ja iltapäivästä pääsin onneksi kahden tunnin hierontaan. Ystäväni avasi jalat, ei muuten ollut mikään kauhean rentouttava hieronta, kun toinen yrittää tehdä töitä ja toinen irvistelee naama punaisena. Mutta se auttoi! Keskiviikkona nimittäin oli niin kevyet jalat ettei tosikaan..

Torstaina meillä piti olla PT:n kanssa juoksutreffit, mutta aikataulujen vuoksi siirrettiin ensi viikolle. Sain kyllä käskyn käydä juoksemassa, mutta punaiseksi päiväksihän se sitten meni. Hups!

Lauantaina suuntasin sitten hotelliaamiaisen jälkeen suoraan salille (lasketaanko perjantain parin tunnin polskuttelu?) ja tein rinnan ja ojentajat. Iltapäivästä ajattelin, että suuntaan vielä hotellin tarjoamalle spabaila tunnille. Vesijumppa oli kyllä kivaa, mutta tosi raskasta! Sen lisäksi, että näytin idiootilta, en varmaan osannut mitään tehdä oikein :) Noh, nauroin ainakin ja varmaan muutkin..

Sitten niitä ylläriuutisia! Tänään kävin juoksemassa ensimmäisen puolimaraton treenin! Ystäväni ilmoitti meidät elämäni ensimmäiselle puolikkaalle, joten tässä sitä ollaan. Kaksi kuukautta aikaa vielä hioa ja valmistautua, iik! Kyllä jännittää!

Juostiin nyt 15,66km ja aika oli 1h 50min. Edellisen kertaan parannettiin aikaa 16 minuttia ja se on kyllä paljon se :) Vielä on monta treeniä edessä ja matkaakin pitäisi pidentää. Pisin matka nimittäin tähän mennessä on reilu 16km. Mutta eiköhän se siitä, toivotaan.. Onko hyviä vinkkejä puolikkaalle? Nyt nimittäin niitä saa jakaa!

Sitä ennen olisi vielä Midnightrun juoksutapahtuma, mutta se on vain 10km. Siihen lähden juoksemaan aikaa, kun taas puolikkaalla on tavoite päästä maaliin :)

Huomenna lepopäivä, nyt palkkarit naamariin ja telkun eteen venyttelemään.

Treenikuvia ja puolikkaalle valmistautumista voi seurata instagramissa nimellä lapetitegram.


4 kommenttia:

  1. Mä olen juossut elämässäni kaksi puolimaratonia, ja voin ihan rehellisesti sanoa, että sun treenimäärillä se on ihan no problem. Varmasti pääset maaliin ja saat hyvän ajankin. Mun eka aika oli 2.16 ja toka 2.08, ja en tiedä voinko ikinä enää juosta tota matkaa kun sit oli pakko päästä jo tohon kahteen tuntiin :D. Pisin matka mitä juoksin ennen varsinaista juoksua oli varmaan 17 km, ei kannata ihan täyspitkiä treenejä mun käsittääkseni vetääkään. Ja ne intervallitreenit on tärkeitä kans! Tsemppiä valmistautumiseen :).

    VastaaPoista
  2. Ja edellinen kommentti siis Miken älidiltä... ;)

    VastaaPoista
  3. Miken äiti:

    Kiitos tsempeistä :) Kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa uskomaan itsekin koko hommaan..

    Tosi hyvät ajat sulla!

    VastaaPoista
  4. Hieno juttu, mutta - kattaako vakuutuksesi jos sinulla on sellainen ja sattuu jokin tapaturma maratonilla? Aikuisilla vaaditaan urheilurajoituksen poisto riippuen siitä minkälaisesta tapahtumasta on kyse. Ota selvää asiasta.Nm. itsensä telonut - ei korvausta ja kalliiksi tuli :(

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥