perjantai 30. elokuuta 2013

Häämatka part 1.

Tänään on kolmas päiväni rouvana ja paluu arkeen. Kiitos vielä kaikille onnitteluista, olette kyllä ihania!!

Lähdettiin vihkimisen jälkeen viettämään aikaa ihan kahdestaan, miehenä ja vaimona (sydän).

Pikainen loma pikaisen vihkimisen jälkeen. Kovasti minulta on kyselty, että tuleeko juhlia? No tuleehan ne vielä, kirkkohäät ja kaikki. Ei vaan maltettu odottaa sinne saakka. Ja samoin lähdetään sitten ihan oikealle häämatkalle myös.

Oletteko jo ihan kyllästyneitä näihin Tukholma ja risteily -postauksiin? Kolmas risteily jo kuluvana vuonna.. Kaipa ne toistaa vähä itseää, mutta reissuna tämä oli kyllä ihan ainutkertainen :)

Meidän hytti oli 11. kannella ja ihan keulassa. Komentosillan alapuolella ja loungen yläpuolella. Hytin etuosa oli kokonaan tuollaista suurta ikkunaa ja siihen oli rakennettu vielä ns. löhöilypaikka. Mieletöntä!

Ekana iltana käytiin siis lähinnä syömässä ja sitten sammuttiin jo joskus kympin aikaan, huikeeta. Meistä tulee selkeästi isoina bilettäjiä. Edellisen yön valvomisjännitys, hyvä ruoka ja lasi viiniä. Ei siihen muuta tarvittu ja unimasa kutsui..

Aamulla sitten mentiin freeseinä syömään herkkuaamiaista Bón Vivanteen. Lämpimät ruuat tilattiin erikseen keittiöstä ja valitsin savulohibagelin. Jestas, miten hyvää! Muru tilasi muistaakseni smoothien..

Yksi lemppareistani, mitä pitää myös aina syödä on mäti ja kaviaari paahtoleivällä. En välitä juurikaan raa'asta sipulista, joten ihan vaan smetanan kera ja suolaa&pippuria myös.

Aamiaisen jälkeen laiva saapuikin pian satamaan ja lähdimme kaupungille. Löysin oppaasta pari tosi mielenkiintoista juttua, mutta kaatuivat sitten mikä mihinkin.

Millennium -kävely olisi ollut vasta klo 18. Kummituskävely vanhassa kaupungissa alkoi vasta klo 22 ja rooftop-kävely kammoksutti, koska minulla on kova korkean paikan kammo! Varmaan valtavan upea kokemus jos vaan uskaltaisi..

Olisin myös halunnut käydä fotografiskassa, mutta Muru kärsi hieman flunssasta, joten jätimme sen väliin.

Sen sijaan suuntasimme ensin NK:lle ja sieltä vanhaan kaupunkiin syömään. NK:n ostoksista ja tuliaisista tulee lisää myöhemmin, mutta sainpahan upean huomenlahjan! FB:ssä jo vähän paljastinkin ;)

Käytiin lounaalla hurmaavassa kahvilassa, jossa seinät olivat kirjoitettu täyteen rakastavaisten terveisiä. Kahvilan mainoksessa luki myös, että puolet kahvilan työntekijöistä on ollut naimisissa jo kolme kertaa, varo - voit olla se neljäs :D

Jälkkärit syötiin Ben & Jerrysissä, nams! Itse en ollut ikinä ennen maistanut kyseistä jädeä, joten tietysti kiinnosti, mistä kaikki touhottavat ja olihan se valtavan hyvää!

Jätskibaarissa oli myös tuo HAY:n don´t leave me, josta olen jo jonkin aikaa haaveillut. Olisikohan ne huomanneet jos olisin napannut sen mukaan, hih..

Vanhassa kaupungissa oli myös kaiken muun lisäksi kiva kenkien tekijän liike. Ulkopuolelle oli naulattu ikkunalautaan kiinni erilaisia sandaalimalleja.

Täytyykin joku kerta ottaa enemmän tuosta selvää, olisihan se huippua saada juuri ne oikeanlaiset kengät jalkaansa.

Palasimme laivaan ensimmäisellä bussilla ja Muru meni hyttiin lepäämään flunssaansa pois. Minä häippäsin loungeen kahville ja lukemaan.

Kun laiva lähti, mentiin syömään illallinen siihen leikkipaikan viereen pihviravintolaan. Oma annokseni oli karitsaa ja paremmin en olisi kyllä voinut valita!

Sitten dinnerin jälkeen minulla oli hieronta varattuna ja siitä suuntasin vielä jalkahoitoon. Ysistä kymppiin olimme varanneet vielä saunan. Taas saunan jälkeen hyttiin nukkumaan :)

Ollaan me sitten kanssa tylsä pariskunta :D Ei käyty ohjelmia tms edes katsomassa..

Mutta sellainen reissu siis kaiken kaikkiaan. Ihana ja upea! Ja maailman parhaan miehen vaimona minua kyllä hemmoteltiin superisti.

Kuvat ovat vain pieni raapaisu reissua, lähinnä näkyy siis rakkaus ruokaan, raitoihin, yksityiskohtiin, kyltteihin ja vanhoihin rakennuksiin.

Nyt toivottelen teille hyvät viikonloput ja palaan niiden tuliaisten kanssa sitten vielä :) Pikkumurut odottavat haleja ja pyykit pesua, back to life siis.

1. Ihania kuvia ♥ Oli varmasti ikimuistoinen reissu kaksistaan! Sunnuntaina nähdään :-)