maanantai 19. elokuuta 2013

Treeniviikko 20.


Treenipostaus jäi eiliseltä tekemättä, mutta kerron siitä pian lisää. Parempi myöhään kun ei silloinkaan, vai mitä :)

Edellisen viikon kolme treeniä kasvoi tällä viikolla neljäksi ja kyllä nyt on viisi tavoite, vaikka ohjelmassa onkin neljä. Jännä juttu, miten välillä kulkee ja toisinaan taas ei lainkaan. Itseasiassa nyt viikolla oli ihan päiviä, jolloin olisin oikein palanut halusta päästä treenamaan!

Maanantaina aloitin reippaasti salilla. Tein selkäohjelman, enkä edes mennyt jumiin. Niin sitä vaan tottuu niihin painonlisäyksiin. Seuraavalla kerralla selkäpäivänä teen uuden lisäyksen :)

Keskiviikkona kävin juoksemassa vesisateessa illalla. Mieletön fiilis! Oikein syysmyrsky, mutta askel kulki ja vauhtia riitti. Nyt menee kymppi jo alle 60min. Hieman alle vaan, mutta menee kuitenkin. Olemme PT:n kanssa kasvattaneet vauhtikestävyyttä ja nyt huomaan siinäkin tuloksia.

Torstaina oli taas salipäivä ja hauikset. Niissä mentiin vanhoilla painoilla. Meillä oli avoimet ovet salilla, niin porukkaa riitti. Elo- ja syyskuu onkin sellaisia, kun pitäisi treenata ulkona ja sitten palata sisälle, kun remontin aloittaneiden innostus lopahtaa :)

No sitten siihen eiliseen, eli sunnuntaihin. Kävin ystäväni kanssa juoksemassa pitkän lenkin. Harjoiteltiin puolikasta varten ja juokstiin hiljakseen matkaa. Sitä kertyikin 19km jo. Hieman askel painoi, mutta ajattelin sen johtuvan huonoista yöunista. Kuinka väärässä olinkaan. 

Nimittäin lenkin jälkeen kävin nopeasti kaupassa ostamassa vesipullon (vettä oli kyllä mukana, mutta vaan kaksi juoksupulloa), sekä kaksi pulloa palkkareita. Vedin kovaan janooni 0,5l vettä varmaan 10sek. Lähdin ajamaan kotiinpäin ja avasin palkkarin ja yritin sitä siemailla samalla. Oli vähän huono olo, mutta ajattelin vatsan olevan täynnä vettä. Kun pääsin kotiin, tipahdin makaamaan yläkerran lattialle ja voin todella huonosti. Sanoin Murulle, että jokin on vialla, kun en voinut edes istua. Oikeastaan makasin vaan.

Pääsin jotenkin suihkuun tärisevänä ja istuin ja makasin vuorotellen suihkun lattialla. Kuvitelkaa oikein kunnon krapula, niin tiedätte fiiliksen. En enää jaksanut istua lainkaan. Muru auttoi minut sänkyyn ja tärisin, palelin ja voin huonosti. Oksennus ei ollut kaukana, joten paikka vaihtui kylppärin lattialle.

Pienen googletuksen jälkeen hän ymmärsi, että kyse on todennäköisesti kovasta hiilarivajeesta, olin juossut varastot tyhjiin. Lisäksi sokerit oli romahtaneet. Aloitin varovasti mehujäällä ja sain hieman syötyä. Valvoin hieman yli puolenyön, että olo koheni siitä. Huh!

En kyllä muista milloin viimeksi on ollut tuollainen olo, varmaan oikein kunnon vatsataudissa. Edelleen on tosi heikko olo, mutta aamiaistankkaus on tehty, joten eiköhän se siitä.

Antakaahan siis tankkausvinkkejä pitkille lenkeille, miten te selviätte?

Tänään on maksimissaan pieni palautus kävellen muuhun ei vielä kykene :)


5 kommenttia:

  1. Mullon kans käynyt joskus tuollainen hiilarivaje, juurikin pitkän juoksulenkin jälkeen. Vointi oli pitkäään huono.

    VastaaPoista
  2. Ansku:

    Tänään tutisuttaa enää heikosti, eilen piti vielä keskittyä ihan perustoimintoihin. Huh, kyllä säikäytti. Ja opetti.

    VastaaPoista
  3. Ai jesta, onneksi mulla meni päivässä ohi.

    VastaaPoista
  4. Täällä kanssa saati kroppa ihan vajaalle ja tästä oppineena pidän huolen että syön hyvin ja säännöllisesti. Useimmiten .-tunti ennen treeniä/aerobista syön kunnon protskuhiilarienergia pommin että jaksaa ;)

    VastaaPoista
  5. Minttu:

    Tänään onkin jo hyvä olo, kroppa oikein pursuaa energiaa :) Oikea päätös oli selkeästi pysyä vielä eilinen pois treeneistä!

    Kerran opetus riitti minullekin :)

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥