sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Treeniviikko 26. (minun puolimaraton)


Nyt se on juostu. Lähtöfiilikset, jännitys, matkan tuska ja loppuhuipennus. Mieletön kokemus kaikenkaikkiaan. No te, jotka olette juosseet tapahtumassa, tiedätte. Tämä oli elämäni ensimmäinen _mikään_ urheilutapahtuma tai kilpailu ja olen kyllä niin onnellinen, että lähdin mukaan.

Ystäväni soitti minulle kesällä ja kysyi mennäänkö? Hyvä, että mentiin! Itseasiassa meitä oli kolme. Ystäväni ja hänen veljensä. Velipoika lähti jo alkumetreillä hakemaan parempaa aikaa, juostiin ilmeisesti liian hiljaa hänen makuunsa :)


Otin matkalle mukaan noita geelejä kolme kappaletta, sekä kaksi omaa, n. 2dl vesipulloa vyöhön. Kaikki geelit meni, enkä varmasti olisi maalissa ilman niitä. Täytyy myöntää, että loppuharjoittelu jäi ihan kokonaan. Minulla on pieni epäilys siitä, että kun juoksin kaksi viikkoa sitten sen puolikkaan, niin tavallaan annoin periksi sen jälkeen. Minulla oli todiste, että pärjään. Jaksan.

Kisaväsymyskin oli varmaan ennenaikaista, enkä millään saanut itsestäni irti _mitään_ treenejä ennen puolikasta. Psykologinen juttu ehkä?

Joka tapauksessa lähdin ylittämään itseni ja juostiinkin aika kovilla sykkeillä. Keskisyke oli 174. Tavoite oli päästä alle 2,5h ja päästiin! Ei me huonoimpia oltu, eikä etulinjassakaan, mutta oma aikani oli 2h16min. Ja olen hurjan ylpeä siitä.

Maaliviivalla minua odotti Muru ja isot lapset <3 Meinasin purskahtaa itkuun kun näin heidät ja halattiin, sen verran tärkeää se oli. Nopsteri oli äidistä äärettömän ylpeä, juhtunee mitalista. Ei kerrota sille, että kaikki osallistujat saivat sen.. ;)

Nyt mä olen NIIN väsy, loppu ja katki. Juoksun jälkeinen sauna ja ruoka tekivät sen, että tämä mimmi painuu nyt nukkumaan. Öitä <3


ps. muistakaahan osallistua Murulan arvontaan vielä tänään!

4 kommenttia:

  1. Ihan mahtavaa! Saat olla ylpeä itsestäsi :)

    VastaaPoista
  2. Ihan mieletön rutistus tuo! Hienoa!

    VastaaPoista
  3. Vau! Mä salaa haaveilen kans osallistuvani johonkin tuollaiseen joskus, mutta tällä hetkellä realistisemmalta tuntuis joku 10km juoksu. ;D

    Hyvä sä! :D

    VastaaPoista
  4. JOnna:

    Kiitos <3
    Kyllä mä olenkin!

    annukka:

    Kiitti!! Ihan ohuesti harmittaa, että teinkö sittenkään parastani jättämällä harjoittelun kesken, mutta onpahan ensi kerralle (kyllä!) kirittävää :)

    Satu:

    Siitä vaan! Kymppihän on tosi hyvä matka myös :)

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥