maanantai 9. kesäkuuta 2014

Lauantaireissu.

Vielä muutama palanen meidän lauantaisesta reissusta. Vanha Porvoo on kyllä jännä paikka! Olen itse siellä käynyt viimeksi varmaankin kahdeksan vuotta sitten ja muistikuvat eivät ole kovinkaan tuoreet. Mielikuva kaupungista oli pieni. Siis tosi pieni. 

Periaatteessa vanhassa kaupungissahan on kaksi "turistipääkatua" mutta ne tsiljardit pikkukujat, mitkä niistä lähtee! On kahvilaa, ravintolaa ja sisäpihaa. On pieniä puistoja. Ikkunat ja ovet auki, kesäillassa avoimista ikkunoista kuuluu musiikki. Olen varma, että jossain soi Argentiinalainen tangokin. Vinyyliltä.

Kaupat olivat jo kiinni kun lähdimme kävelylle, joten tänne on pakko palata pikimmiten. Aion käydä joka ikisen ihanan putiikin läpi ja juoda kymmenen espressoa eri kahviloissa. Jos törmäätte siis täriseväät perheenäitiin hullunkiilto silmissä, tulkaa ihmeessä moikkaamaan. Se olen minä.

Kivaa maanantaita!











4 kommenttia:

  1. Täytyy kyllä lisätä Porvoo to go -listalle. En ole ikinä tainnut käydä. Samanlaista tunnelmaa löytyy Naantalista, ainakin kuvien perusteella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Porvoo on ihana paikka, mutta tiedätkö - vanha Rauma se vasta ihana onkin!
      Naantaliin ollaankin menossa ensi kuussa, muumireissulle :)

      Onneksi meillä on vielä näitä ihania vanhoja kaupunginosia <3

      Poista
  2. Tervetuloa Raumalle. :) Se on kyllä jännä miten sitä itse sokaistuu kauniille ympäristölle silloin kun sitä näkee päivittäin. Täällä on aivan ihana huoneistohotelli, jota suosittelen kokeilemaan. Itse en ole käynyt edes sisällä, mutta kuvien perusteella olen ihastunut siihen. Ja sijaintikin on vanhassa raumassa. :) http://www.rouvamanner.fi/huoneistohotelli/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Teillä on kyllä NIIN upea kaupunki <3
      Olen itse siellä viimeksi käynyt yli kymmenen vuotta sitten, mutta paikkana on sellainen mihin haluan palata!

      Poista

Kiitos kivasta viestistä ♥