perjantai 4. heinäkuuta 2014

Turkupäivä.

Terveissii Turkkusest! Ja ihanaa olla kotona..

Hassua, että vaikka vasta eilen lähdettiin niin nämä reissut tuntuvat aina paljon pidemmiltä. Johtuukohan se noista kolmesta kullannupusta *hih*.

Eilen aamulla siis startattiin nokka kohti Turkua ja perillä oltiin joskus ehkä kolmen pintaan. Asettauduttiin taloksi ja päätettiin lähteä Turunlinnan suuntaan. Majoittauduimme siis Scandic Juliassa Turun keskustassa ja majoituksen tarjosi Scandic, kiitos tuhannesti sinne!

Meillä oli käytössämme jälleen combi -huone, joka on siis kaksi huonetta yhdistettynä väliovella. Tiukan paikan tullen olisimme mahtuneet hyvin tuohon yhteenkin huoneeseen, mutta kyllä tällaisella porukalla alkaa kaksi huonetta olemaan välttämättömyys. Isot lapset olivat toisessa huoneessa ja me Pienimmän kanssa toisessa.

Tuo hotellihan on remontoitu 2011 ja täytyy sanoa, että on hyvää jälkeä. Me matkustamme paljon Suomessa ja on nähty hotellit, joissa kylppärin saumat kasvavat sammalta ja muuta hometta.. Siksi oli superihanaa käydä suihkussa, joka ei ällöttänyt yhtään :) Samoin vaaleanpunaiset kukkakuvioiset nojatuolit puuttuivat kokonaan.

Vierailumme Scandic -ketjuun oli ensimmäinen laatuaan ja jos vertaa tätä kyseistä Sokoksiin, Cumuluksiin ja Rantasipeihin, niin jaetulle ykköselle menee uusittujen Sokoksien kanssa. Rantasipit ovat jo aikansa eläneitä kuten myös Cumuluksetkin jossa olemme vierailleet.

Joenvartta kävellessämme ja jädet syötyämme kello alkoi olla kuitenkin jo viisi, joten käännyttiin takaisin. Harmi sinänsä, sillä edellisestä linnakäynnistä on aikaa varmaan 20 vuotta!

Tuolla on muuten superhyvä jädekiska aurajoen rannalla. En nyt osaa sanoa, kummal puol jokkee se on, mutta siis samalla puolella kuin Eerikinkatu. Valion kiska ja sieltä sai iced cappucinoa, vohveleita, mövenpickiä, slushia ja vaikka mitä! Ihan varmasti jokaiselle jotain :)

Turku on kyllä superkaunis kaupunki. Minuun on sinänsä helppo tehdä vaikutus, sillä pidän kovasti menneen ajan arkkitehtuurista ja sitä näissä Suomen vanhemmissa kaupungeissa riittää. Helsinki, Turku, Porvoo, Hanko, Naantali.. Tekisi mieli asua niissä kaikissa!

Toisaalta kaupunkilaisuus taitaa olla elämäntapa, jota en vain osaa..

Suuntasimme hotellille takaisin ja painelimme syömään aikaista dinneriä. Valittavana oli joko perhebuffa tai vaihtoehtoisesti ala carte. Päädyimme jälkimmäiseen, sillä Muru tahtoi pihviä tällä(kin) kertaa.

Perhebuffaan kuului järjettömän kokoinen alkuruoka/salaattipöytä, sekä sen seitsemää sorttia lämmintä ruokaa. Tietysti myös jälkkärit. Jälkikäteen jopa vähän harmitti, etten ottanut sitä - ensi kerralla satavarmasti!

Allergiaperheenä, vesi- ja leipälinjalla olleena annan täydet pisteet lapulle: "tarvitsetko kaura-, riisi- tai soijamaitoa? pyydä henkilökunnalta." Gluteenittomia vaihtoehtoja oli runsaasti niitäkin.

Kyselimme siis kaiken laktoosittomasta soijattomaan ja mitä tarjoilijamme ei tiennyt - hän selvitti. Totesi, että he yrittävät tarjoilla mitä tahansa toiveiden mukaista, jos vaan keittiöstä löytyy. Listalla ei ollut Pienimmälle nakkeja ja ranskalaisia, silti ne hänelle järjestyi.

Erityiskiitos siis tarjoilijallemme Harrille. Jos joku iloisuudellaan ja palvelualttiudellaan ansaitsee kuukauden työntekijän palkinnon, on se ehdottomasti hän! Samaa ei valitettavasti voi sanoa esimerkiksi Flamingon Amarillon luokattomasta palvelusta ja toistensa kanssa varjonyrkkeilevistä ja somettavista tarjoilijoista.

Leikkipaikka ja leffahuone olivat muuten aivan ravintolan vieressä - peliliike. Me saimme syödä rauhassa ruokamme loppuun, kun ipanat siirtyivät touhuihinsa.

Itse kävin vielä ruoan jälkeen hotellin kuntosalilla ja Muru vei tytöt saunaan. Tämän jälkeen oltiin aikalailla tasaraha ja kaaduttiin sänkyyn. Kaikenkaikkiaan tosi onnistunut reissu!

Tänään käytiin vielä Muumimaailmassa, saimme myös sinne liput Scandicilta. Nuo molemmat Turun hotellit tarjoavat Muumimaailmapaketteja ja niitä pääsee kurkkimaan heidän sivuiltaan. Ihan hetkeen en ole nähnyt niin paljon lapsiperheitä samassa hotellissa, joten veikkaan kohtuullisen hinnan ja hyvien palveluiden houkuttelevan :)

Huomenna lisää meidän Naantalin piipahduksesta, nyt ipanat unille ja ajattelin vielä pienen juoksulenkin iltapuhteiksi käydä vetäisemässä.. Kivaa viikonloppua!

(*postaus ja matka toteutettu yhteistyössä Scandicin kanssa)

1. Oi, kuinka ihanalta teidän loma kuulostaa <3 Oikein mukavia hetkiä sinne!

2. Onpa todella siistin ja tyylikkään näköinen tuo hotellihuone! Täytyypä pitää mielessä. Sokos hotelleja ollaan tähän asti suosittu. Nokian Edeniin olis lahjakorttiarvontaa mun blogissa. Ihana kylpylä, mutta kieltämättä ei voi huoneen siisteyttä tähän verrata. Kannattaa kuitenkin arvontaan käydä osallistumassa!

1. No sanos muuta, kyllä se vaan vetää paremmin porukkaa jos on kunnolla remontoitu :)
      Kiitos vinkistä! Siellä ollaankin muistaakseni kolmisen kertaa oltukin, tykkään heidän spa-puolestaan, siis niistä hierontapalveluista :)