keskiviikko 27. heinäkuuta 2016

Mekö koiraperhe?

Meille on tullut hetkellisesti uusi perheenjäsen. Hän on Rusina, lyhytkarvainen chihu ja viihdyttää arkeamme hieman yli viikon. Rusina on hieman arka, äärettömän lempeä ja rauhallinen. Tanssii kahdella jalalla, kun näkee herkkuja. Tulee viereen mieluummin kuin syliin, maastoutuu nähdessään valjaansa ja nauttii rapsutuksista ja huomiosta. Ja nurmikosta etenkin, siitä Rusina nauttii.

Olemme jo jonkin aikaa hiljaisesti pohtineet omaa koiraa. Sen pitäisi olla pienikokoinen ja enemmänkin seurakoira, sellainen lasten viihdyttäjä. Meillä vaan on noita allergiataipumuksia. Mutta tiedättekö mitä?! Kukaan meidän perheestä ei ole saanut minkäänlaisia oireita tästä pienestä sydänkäpysestä.


Esikoinen on jo vuosia itkenyt oman koiran perään. Sittenkun mä saan sen, niin lenkitän ja syötän ja se saa nukkua mun huoneessa. Mä kerron sille salaisuudet ja se rauhoittaa mua, kun mä hermostun. Ja isona kun mä meen töihin, niin ekaks lenkitän sitä tosi paljon ja syötän, niin se on tosi väsynyt ja jaksaa olla kotona mun työpäivän ajan.

Ajatella, että hän on itsekseen pohtinut tämän kaiken selväksi.

Meidän Pienin pelkää koiria hysteerisesti. Kyse on nyt liioittelematta sellaisesta kamasta, joka kiipeää vaikka pystysuoraa seinää pitkin tarvittaessa. Hämmästyisitte.

Eniten koirapelossa on auttanut muutama postaus sitten nähty susikoira Lili. Toiseksi eniten Rusina ja vähän muuten Haltialan lampaatkin. Nyt nuo kaksi istuvat vierekkäin, hakeutuvat toistensa seuraan ja viihdyttävät toisiaan. Pienin rapsuttelee ja Rusina nauttii.


Kaikki nämä positiiviset kokemukset ovat vahvistaneet mietteitämme omasta koirasta. Tässä on vielä viikko edessä, joten katsotaan mihin suuntaan sirkus kehittyy.


2 kommenttia:

  1. Meidän Pulla on myös ollut sellainen terapiakoira ja oikeasti lenksuttamista luvannut ja vannonut esikoinen on myös niin tehnyt. Se on ihanaa se :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihanaa <3
      Mä en ole kovin varma, kun tämän lainakoiran lenksutus tuntuu jäävän sekin minulle :D
      Toisaalta eipä tässä ole mitään kivaa aamu- ja iltakävelyä vastaan <3
      (siis vielä. kun ei sada. eikä ole pakkasta.)

      Poista

Kiitos kivasta viestistä ♥