maanantai 3. lokakuuta 2016

DIY raidallinen neuletupsupipo.

Ehtii kuulkaa kaikenlaista, kun viettää koko päivän sisällä. Ehtii esimerkiksi neuloa pipon ipanalle, just sopivista väreistä. Unelmanpehmeä extrafine merino (hjerte garn, värit 500 ja 6995) oli ihana lanka sekä neuloa, että täysin kutittamaton päässä. Lämmöstä puhumattakaan.

Tapani mukaan tässä(kin) on pari virhettä, mutta viis siitä. Virheet tekevät kaikesta mielenkiintoisempaa, sitäpaitsi kun huomaa virheensä tarpeeksi myöhään, niin kuka niitä nyt jaksaa enää purkaa ja korjata.

Pohjana käytin tätä Soppaa ja silmukoita raitapipon ohjetta, lisäsin tupsunkin. Vähän se on reilu, seuraavan teen yhden koon pienempänä tai sitten tätä kokoa, mutta eri lapselle. Syksy, mikä ihana tekosyy!

6 kommenttia:

  1. No onhan ihana pipo ja kyllä täytyy sanoa, että nopea olet neulomaan. Mulla menee tuollaiseen useampi päivä. Lanka alkoi houkuttaa neulomaan, meillä ei saa pipot kutittaa tai ne jäävät käyttämättä. Oletko tilannu langan jostain? Kauniit sävyt ja kaunis neitonen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Nopeahan tuo on tehdä, kun on ainaoikeaa!
      Tosiaan lanka on ihan puuvillan tuntuista, mutta villaa kuitenkin. Ei varmana kutita!
      Ostin viime viikolla lankamaailmasta Oulunkylästä, mutta siellä on myös nettikauppa:
      http://www.lankamaailma.fi/

      Poista
  2. Ihana neiti ja pipo on myös pirtsakka!

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistä ♥