sunnuntai 6. marraskuuta 2016

Värikoodattu joulu ja paljon vinkkejä!

Löytyykö sieltä ruudun toiselta puolelta jouluihmisiä? Itse olen henkeen ja vereen joulutyyppi ja tänä vuonna aikomukseni onkin aloittaa kaikenlainen nauttiminen ja hössötys mahdollisimman aikaisin. Muistan lapsuudestani, että ensimmäinen jouluateria nautittiin juurikin näin pyhäinpäivän aattona ja jotenkin se aloitti joulukauden.


Joulu on jännittävä, mystinen, salaperäinen, lämmin, rakkaudentäyteinen ja yllätyksellinen juhla. Mitä vanhemmaksi itse olen tullut, sitä paremmin olen ymmärtänyt sen merkityksen lapsille. Kuusi, koristeet, lahjat ja kaikki jännitys tuovat sen fiiliksen, unohtamatta tietenkään joulukirkkoa ja joulun sanomaa.

Minusta joulun pyhyys tai kaupallisuus eivät sulje toisiaan pois. Toki saa ja pitääkin hiljentyä, mutta yhtä tärkeää on tanssia piirileikkiä kuusen ympärillä ja nauttia riemusta. Jokainen tavallaan, pääasia että se tuntuu oikealta sydämessä.


Tänä vuonna meillä on ehdottomasti perinteisen punainen joulu, miltä teidän joulunne näyttää?


Kaikki ideat kuvineen ja vinkit niiden toteuttamiseen ovat peräisin pinterestin christmas -kansiostani. Lisää omia vinkkejäni löydät sivupalkin joulu -tägin alta!

14 kommenttia:

  1. Jep! Hössötys alkakoon ;) Ja väritkin on jo päätetty... kun saatiin vihdoin portaat maalattua valkoiseksi, tulee 2016 ehdottomasti punavalkoinen. Takana on monta glitterjoulua ja harmaavalkoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meilläkin noita harmaita on ollut ja glitteriltäkään ei olla säästytty, mutta nyt näyttää perinteisen punaiselta. Höpsytys alkokoon!

      Poista
  2. Meillä on ollut aina valkoista ja hopeaa koristeissa, mutta nyt ajattelin hankkia punaista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, selkeästi loistava päätös ;) <3

      Poista
  3. Mä olen joulun suhteen ollut jo vuosia hyvin valkoisella linjalla. Pitkästä aikaa tuo kirkkaanpunainen näyttää tosi kivalta! Sille voisi olla tilausta nyt kun meidät parketit muuttuvat hiljalleen valkoiseksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eikö näytäkin!
      Mä olen ollut ylipäätänsä aina kaikessa hyvin valkoisella linjalla, mutta kerrankos sitä :D

      Poista
  4. Punavalkoinen on ollut tähänkin mennessä, niin tyyli jatkukoon...ehkä...lapset vaatii oikeaa kuusta ihan vain pupun vuoksi...sais kuulema nakertaa alaoksia....hmmm. täytyy miettiä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikea kuusi on kyllä oikea kuusi <3
      Meillä on ollut nyt kolme joulua muistaakseni oikea pieni kuusi ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä siihen. Kyllähän se on ihan erilainen kuitenkin!
      Ihania joulusuunnitelmia!

      Poista
  5. Tuo alin näyttää eniten omalta, vaikka punainenkin on kyllä kaunis!

    VastaaPoista
  6. Voi minä olen kanssa ihan jouluihminen! Mulla on vaan kamalan vaikeaa ollut tänä vuonna päättää, mihin värimaailmaan lähden. Kaikki näyttää niin kivalta! Perinteisesti meillä on ollut tässä aluksi aika valkoista ehkä ripaukselle kimallusta ja punainen on hiipinyt sitten sävyksi vasta ihan joulun kynnyksellä. Katsotaan. Jouluaskarteluja ja blogin joulukuuta on kyllä alettu lasten kanssa jo suunnitella ja valmistella tänä viikonloppuna, kun on flunssaisina levätty neljän seinän sisällä. Pinterestiä on tullut kaiveltua oikein urakalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En malta odottaa teidän joulujuttuja blogiin <3
      Pikaista paranemista!

      Poista
  7. Mä olen jouluihminen! Pidän marraskuun alkua sellaisena aika rajana, jonka jälkeen joulufiilistely on sallittua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä odotin ennen aina joulukuun alkuun, melkein jopa väkisin..
      Nyt on kuitenkin peto irti :D
      Joulufiilis kattoon siis <3

      Poista

Kiitos kivasta viestistä ♥